merelmeeuwes.reismee.nl

Belém & Fortaleza

Primeira praia

Het vorige verhaal eindige met een vermoeide maar meer dan voldane aankomst in Belém: Tijd om uit te rusten in een goed hostel, maar vooral ook om deze mooie stad te gaan verkennen. Helaas pakte het ietsje anders uit, want ik werd geveld door een vervelend buikvirus wat er vooral voor zorgde dat ik veel tijd in de buurt van een wc doorbracht. Eline had het ook te pakken, maar die was er gelukkig sneller van af. Bij mij duurde dat wel een dag of 5, waarbij uitgebreid de stad verkennen er niet echt meer in zat. (ik zal er maar niet verder op in gaan, maar heel veel hebben we dus niet gezien van Belém).

Wel een hele mooie stad, een stuk aangenamer dan Manaus ook. Na 2 volledige dagen rust in het hostel nam Eline me, half op sleeptouw, mee de stad in (Eline droeg de hele tijd de tas, lief hè). De straten waar we door wandelden waren heel leuk en vooral afwisselend. Op de foto zie je ook wat foto's van de markt. Die was echt heel mooi, en er waren ontzettend veel verse groenten, fruit, noten en vleeswaren. Echt immens veel. Helaas kon ik op dat moment het eten niet zo waarderen, maar nu op de foto's des te meer. Verder werden we nog aangehouden door een politieman (die zien er hier allemaal een beetje uit als M.E.-mensen), omdat we voorzichtig moesten zijn met waardevolle spullen. Ik moest ook mijn naam zeggen, dus het kan zijn dat ze me op dit moment in Brazilië nog zoeken. In ieder geval wel handig dat hij er ons op wees dat we in een gevaarlijk deel van de stad zaten. Verder is het denk ik vooral leuk om die foto's van Belém te bekijken om een indruk van de stad te krijgen.

Na 3 nachten in Belém ging het een stukje beter, en hoefde ik niet meer in de buurt van de wc te zijn. Wel zo handig ook, want we moesten met de bus naar Fortaleza, à 27 uur. Die busreis was iets minder relaxed en aangenaam dan we verwacht hadden, maar ging gelukkig wel vrij snel (alleen de laatste uren duurden een dag).

In Fortaleza hadden we afgesproken te slapen bij Argus, die we hadden ontmoet in Curitiba. Argus stond ons onverwacht al op te wachten bij de bus, dus dat was een aangename verrassing. Hij woont samen met zijn twee broers in een appartement op een studentencampus, waar wij een eigen kamertje hebben gekregen. De afgelopen dagen waren erg lekker: We zijn twee keer naar het strand geweest(jaja, onze eerste keer Braziliaans strand), hebben wat rondgewandeld door het centrum, ge-pre-carnavald met Argus en zijn vrienden (heel gezellig, gewoon op straat, met muziek en veel mensen, en het begon vooral ook lekker op tijd... dat was weer erg lekker omdat het de dag was dat wij om 4 uur 's middags uit de bus gestapt waren), en gisteravond nog wat langs het strand gelopen en wat gedronken met Argus en een vriend van hem. Die vriend kon ons trouwens ook iedere keer naar het strand brengen met de auto, dus het is allemaal erg aangenaam hier. We krijgen wel steeds te horen dat we een rood hoofd hebben, maar dan leggen wij uit dat dat is omdat we moe zijn en dat het morgen heus weg is. Ze kijken ons alleen dan nog steeds vol ongeloof aan. In ieder geval, wij worden morgenochtend weer een stukje bruiner wakker.

Morgenochtend pakken we om 9 uur de bus naar Natal, om vanaf daar eind van de middag de bus naar Praia da Pipa te pakken. Vanuit daar reizen we dan door naar Salvador, voor carnaval!

Reacties

Reacties

Kim

Merel! Ik dacht: eens kijken op Merels website of ze er daadwerkelijk wat op zet en ja hoor: de mooiste verhalen hier op mijn computerscherm bij de Rabo! Ik ga er nu in ieder geval wat vaker op kijken zodat ik een beetje weet wat jullie allemaal doen. Het klinkt tot nu toe in ieder geval als een droomreis! Doe je de groetjes aan Argus?
X

helen

O jee blij dat je weer opgeknapt ben van je virus.
Dat zijn toch zeker de minder leuke dagen en ik weet waar ik het over heb.Goed dat jullie even lekker uitrusten op het strand.
Geniet lekker enne goed smeren blijven he
gr helen en rob

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!